CONFLUENŢE LITERARE

ISSN 2359-7593

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Eveniment > Aparitii >  





Semnal: Despre ultimul număr al revistei de cultură -”Brâncuși” -
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Semnal: Despre ultimul număr al revistei de cultură -”Brâncuși” -  
 
Cu prilejul Zilei Naționale dedicată marelui sculptor Constantin Brâncuși, sărbătorită cu mare fast la Târgu Jiu pe data de 19 februarie a.c., a fost lansat și ultimul număr al revistei de cultură ”Brâncuși”, dedicată în exclusivitate marelui artist.  
Revista este editată de Centrul de Cercetare, Documentare și Promovare ”Constantin Brâncuși” din Târgu Jiu, iar acest număr, reunește, așa cum, afirmă și Doru Strâmbulescu – directorul acesteia ”texte, unele dintre ele deja publicate în revista ”Confesiuni”, dar și altele nepublicate încă”, din dorința ”de a pune laolaltă câteva încercări, devenite repere de sârguință, în sensul preocupărilor de care suntem animați în a păstra vie flacăra aprinsă de Brâncuși în inimile și conștiința fiecăruia dintre cei preocupați să înțeleagă sensul și devenirea operei sale, ca operă de valoare universală”.  
În paginile revistei întâlnim articole ale unor oameni deosebiți, foarte buni cunoscători ai operei brâncușiene.  
De pe chiar prima copertă preluăm ceea ce spune criticul de artă Pavel Șușară despre ceea ce înseamnă opera lui Brâncuși pentru sculptura secolului XX, care opinează: ”dacă ar fi să inventariem cele mai cunoscute lucrări ale lui Brâncuși din România, în afara ansamblului de la Târgu Jiu, care intră într-o altă zonăa analizei, adică Rugăciunea, Sărutul, Cumințenia pământului, portretele de copil, Coapsa, portretul funerar al lui Petre Stănescu, portretul lui N. Dărăscu, Portret de fată și Domnișoara Pogany (astăzi, din păcate plecată din țară...) am avea o imagine completă a lui Brâncuși, dar și a ceea ce înseamnă opera sa pentru sculptura secolului XX”.  
Revista debutează cu destăinuirile unui exeget al operei lui Constantin Brâncuși, respectiv Doina Lemny, despre preocupările și ideile sale în efortul de a organiza la Bruxelles, expoziția Europalia dedicată lui Brâncuși (2.10.2019-12.01.2020). De menționat faptul că prin efortul Doinei Lemny și a altor cunoscători și colaboratori ai domieni sale, au reuși să adune în cadrul expoziției aproape două sute de opere ale lui Brâncuși constând în ”sculpturi, desene, fotografii, documente, filme, plicuri de discuri din impresionanta colecție a artistului”, ceea ce a contribuit la succesul expoziției. Expoziția a fost una una reprezentativă pentru artist și pentru simbolul pe care el îl poartă pentru creația românească, un artist care a revoluționat arta secolului XX.  
Urmează o interesantă și completă analiză a lui Matei Stârcea-Crăciun despre ”Cât de nou e începutul artei brâncușiene”, aspecte abordate de autor într-o vastă lucrare dedicată lui Brâncuși și apărută în anul 2016 (”Tratat de hermeneutică a sculptorului. Perspectiva Endogenă, Brâncuși – Simbolismul Hylesic”).  
Reținem din cuprinsul revistei, alte articole sau grupaje interesante, cum ar fi: ”Brâncuși și magia templului alb din inima Parisului” extras din manuscrisul lucrării lui Constantin Eleancu (”Convorbiri cu V. G. Paleolog”); ”Constantin Brâncuși în lumina ecranului”, de Dumitru Olărescu; ”Datorie de mulțumire pentru cei vrednici de neuitare, care au făcut ca Ansamblul să existe” –de Sorana Georgescu-Gorjan ( expunere la un colocviu internațional despre Brâncuși – 2018); ”Calea Eroilor – Via sacra. Despre forma simbolică a demersului către sacru” de Radu Boroianu.  
În paginile revistei putem citi și un rezumat interesant al scriitorul Ion Popescu-Brădiceni despre ”Scriitorul Constantin Brâncuși”. Totodată întâlnim un eseu despre ”Sculptura lui Brâncuși și poezia interbelică” de Aureliu Goci, iar Pavel Floresco ne oferă un interesant ”Limbaj al coincidențelor revelatoare la Brâncuși” în pașii artistului spre ”cifrul Coloanei Infinite”.  
De asemnea Sorin Lory Buliga prezintă un set de ”Documente privind etapa preliminară edificării Ansambului Monumental de la Târgu Jiu”, Doru Strâmbulescu ne împărtășește accepțiunea filozofică a lui Constantin Noica asupra ”Conceptului unitar al ansamblului brâncușian de la Târgu Jiu”. In parte finală a revistei, Adina Andrițoiu prezintă un studiu documentar detaliat despre istoricul Culei de pe Digul Jiului, acolo unde își are sediul Centru Brâncuși și evident revista de cultură despre care am scris.  
De subliniat este eforul editorului, al autorilor și a tuturor celor implicați în cercetarea, documentarea și promovarea operei brâncușiene pentru care merită toată aprecierea noastră.  
Apreciem totodată faptul că noi, generația de azi, trebuie să facem mult mai mult pentru valorificarea potențialului turistic oferit de privilegiul orașului nostru de a găzdui monumentalul ansamblu brâncușian.  
 
dr. Victor Troacă  
Președinte al Asociației Cercetătorilor și Autorilor de Carte Gorjeni ”Al. D. Șerban” Tg-Jiu.  
 
Referinţă Bibliografică:
Semnal: Despre ultimul număr al revistei de cultură -”Brâncuși” - / Victor Troacă : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 3341, Anul X, 23 februarie 2020.

Drepturi de Autor: Copyright © 2020 Victor Troacă : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Victor Troacă
Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră gesturi prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne scrii pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondatori: George Roca și Octavian Lupu

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!