CONFLUENŢE LITERARE

ISSN 2359-7593

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Impact > Pamflet >  





ESEUL DE SÂMBĂTĂ * NEOBRĂZATA CORINA ȘUTEU
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
REMEMBER 
  
NEW YORK MAGAZIN a declanșat și s-a implicat direct în tenebrosul scandal, ce a afectat ICR-NY, cel din vara lui 2008… încheiat cu eliberările din funcții ale factorilor de decizie și cu o gravă lezare a imaginii noastre. În ediția din 6 august 2008 redcatorul VICTOR NICOLAE scria sub titlul AFARĂ CU NAZIŞTII!: “ Imaginea României a primit de curând o nouă lovitură din partea Institutului Cultural Român din New York. În faţa sediului său, investigat de poliţie – NYPD, s-a scandat: Afară cu naziştii! Expoziţia ‘Freedom for LazyPeople’ / ‘Libertate pentru leneşi’, de la Galeria Română, a prezentat ca exponate de artă reprezentative pentru cultura noastră un ponei roz – de jucărie, tatuat cu zvastica nazistă – şi Menore profanate printre obscenităţi, atrăgând asupra României acuzaţia de anti-semitism. Atât legile române, cât şi cele americane, condamnă astfel de delicte. Comunitatea românească din New York trebuie să se disocieze total şi să condamne vehement acest act injurios, de o gravă iresponsabilitate. „Vineri seară, în jurul orei 9, mai multe maşini ale Poliţiei din New York au înconjurat clădirea în care funcţionează Misiunea României la ONU, Consulatul General al României la New York şi Institutul Cultural Român (ICR-NY). Grupul de poliţişti americani se îndreaptă spre uşa Galeriei Române a ICR-NY şi intră în contact cu ofiţerul de pază. Poliţiştii sunt anunţaţi că galeria este închisă şi rămân în stradă (aproximativ zece minute), încercând să vadă, prin vitrină, zvastica germană şi peretele întreg, pe care sunt pictate două Menore desecrate îngrozitor, patriarhi, rabini, evrei religioşi batjocoriţi şi colecţia scatologică de expresii tipice unor golani ordinari. Intrând în vorbă cu poliţiştii, trecătorii încep să realizeze că la Galeria Română are loc un eveniment de tip fascist” – aşa consemnează Robert Horvath în ‘New York Magazin’ cele întâmplate în 25 iulie 2008 la Galeria Română. Trecătorii adunaţi au scandat: „Naziştii, afară, să plece acasă!” Şi Horvath a strigat: „Să plece Corina Şuteu, care îmi aminteşte de Buchenwald!”. Ce cretinism exuberant a permis etalarea, în capitala lumii, a unui simbol hitlerist, printre alte scabrozităţi reprobabile? Ce inconştienţă virală a împins la atingerea Menorei, unul dintre cele mai vechi simboluri ale poporului evreu, aflat chiar şi pe stema statului Israel? În faţa Ligii Antidefăimare, imbecilitatea nu mai are nici o scuză. După proiectul ‘irreverent’ – „Romania. Kiss Me! / Fuckyou, Europa!”, desfăşurat în pragul integrării noastre europene, am crezut că Institutul Cultural Român din New York nu-şi mai poate depăşi performanţele negative. M-am înşelat!” 
  
Pentru madam Corina Șuteu, Onorata Instanţă poate că ar apleca urechea la o acuzaţie de asociere cu simbolurile nazismului, conform Legii nr.278 / 2006 pentru modificarea Codului Penal şi Ordonanţa de Urgenţă nr.31 / 2002 privind interzicerea organizaţiilor şi simbolurilor cu caracter fascist… conform Art.4 / Alin. 1: răspândirea sau vânzarea prin orice mijloace ori confecţionarea de simboluri fasciste, rasiste ori xenofobe, precum şi deţinerea, în vederea răspândirii sau vânzării a unor astfel de simboluri se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 5 ani şi interzicerea unor drepturi. Ca reacţie la Scandalul ‘zvastică şi sex’ declanşat de New York Magazin, Institutul Cultural Român şi-a organizat o Conferinţă de presă în 7 august 2008. Înainte de a primi înregistrarea conferinţei de presă de la Bucureşti, mă uitam pe fotografiile cu originalele sustrase din expoziţie. În flacăra din mijloc a unei Menore, o bestie scoate foc pe nări, lângă cuvintele ‘FuckinFunny’. Apare şi o literă, nu una, oarecare, ci chiar I. De la Israel. Litera conţine în interiorul ei gros un os, ca acela de pe instalaţiile electrice – ‘Pericol de moarte’. Streetartistul face probabil aluzie la ce s-a întâmplat sau va urma să i se întâmple unui popor atât de greu încercat? Iniţiala Israelului seamănă cu un osuar. Tot un os îl găsesc agăţat şi de poneiul cu zvastică pe crupă. Cât de ‘celebră’ o fi fost expoziţia ‘streetart’? Critica americană nu a scris despre ea nici un rând. Nici măcar nu a tratat-o ca pe un eveniment demn de băgat în seamă. Vechiul obicei de a se vernisa bufetul cu spatele la simeze nu s-a sfârşit. Şi nici programele centrului cultural nu s-au ‘dedulcit’ la cronici în ziare de mare tiraj. Care cronici? Să fim puţin lucizi! 
  
Într-o emisiune a Antenei 3, Corina Şuteu, directoare ICRNY la acea vreme, cu asimilare în grad de înalt funcţionar guvernamental, recunoştea zâmbitoare că ea nu cunoaşte legile Statului New York şi nici nu o interesează. Nici măcar când i s-a dat să citească negru pe alb cum că însemnele naziste se interzic în Statul New York, indiferent pe ce clădire apar, tot nu a recunoscut că a făcut o greşeală. Ba chiar a cerut să fie decorată pentru ispravă. Lucrarea „Moise şi David” este inscripţionată cu ‘Smartworkout’ – un „antrenament deştept”. Cum şi limba engleză este plină de licenţiozităţi, traducerea acestei sintagme devine libertină cu uşurinţă. Oricine, văzând-o lângă un falus supradimensionat, izbucneşte în râs, ceea ce s-a şi întâmplat la Conferinţa de presă a ICR. ‘Smartworkout’ sugerează, prin acumulare de semnificaţie, şi ‘a-ţi lucra partenera / partenerul’ sau ‘a propune o partidă”. Adică, mai pe româneşte, cum ne invită Patapievici să privim lucrurile, înseamnă ‘a i-o trage’! 
  
Ca o completare a celor scrise până acum vin cu o neașteptată scrisoare trimisă de artistul plastic E.Grama, care în 2005 a avut la I.C.R. o bine primită expoziție la care au venit și români care s-au realizat și în America. E adevărat pe atunci director ICR era eruditul Bogdan Ștefănescu, mereu însoțit de prozatorul și criticul de artă M.N.Rusu, Joe Theororescu, grafician colaborator permanent la ziarul The New York Times, regizorul Radu Gabrea sau Lia Lungu, interpretă de muzică populară și patroană în perioada aceea a unui ziar în limba română, care apărea la NY. ICR era frecventat permanent de românii din diaspora, iar la manifestările organizate de acesta erau sălile arhipline. Din momentul în care a fost schimbat directorul Bogdan Ștefănescu de către președintele ICR Patapievici și vicepreședintele Mircea Mihăieș cu această doamnă foarte controversată ȘUTEU, din cauza manifestărilor propuse de ea la Institut nu prea mai venea nimeni. După spusele românilor din diaspora aceasta propunea „ manifestări anoste și elucubriste” (am citat din ce mi-a declarat M.N. Rusu) Cireașa de pe tort a fost organizarea expoziției unor tineri necunoscuți în lumea artistică, expoziție care s-a soldat cu un eșec imens și un final pe măsură- a treia zi de la vernisaj expoziția a fost închisă de poliția din New York. A rămas în memoria românilor cu numele de „poneiul roz”. Din acea clipă ICR care avea o faimă pozitivă atât în rândul diasporei românești, cât și în rândul americanilor, a dat faliment. D-na ȘUTEU a pus pe butuci institutul. Din auzite de la cei menționați mai sus, Patapievici și Mihăieș în complicitate cu Șuteu au făcut mari „coțcării” cu banii alocați pentru editări de cărți ale scriitorilor din diaspora, folosindu-i la editarea propriilor cărți, lucru pe care-l aflu de la autorul scrisorii menționate. 
  
REVENIM LA ZI 
  
În TIMIȘ-ONLINE (TION) fix pe 14 iulie citesc cu uimire un articol intitulat “ Corina Șuteu spune că a găsit dezastru la TM2023. Mingea e la primărie, scrie fostul ministru al Culturii într-un raport”, din care chipurile, Primăria Timișoara a aflat cum trebuie restartat proiectul TM2023, prin ochii echipei de consultanți condusă de Corina Șuteu și plătită de municipalitate cu 27.000 de euro. După trei luni la Timișoara, fostul ministru al Culturii a lăsat planul Restart TM2023. Are șase direcții, termene clare, dar vorbește și despre cum a fost găsită asociația condusă de Simona Neumann. Corina Șuteu, Oana Radu și Raluca Iacob ar fi lucrat timp de trei luni la un plan de restartare pentru TM2023. Echipa de 27.000 de euro a transmis primăriei că a găsit lipsă de viziune, lipsă de coordonare și de posibilități financiare. Într-un cuvânt: dezastru. Bomba abia acum vine. Adusă pe Bega de edilul Dominic Fritz, în viziunea Corinei Șuteu, „administrația locală este principalul responsabil pentru TM2023, fiind, de altfel, și cel mai important finanțator al acestuia”. E ca în proverbul cu pasarea motanului. Dar noaptea minții nu se oprește aici. Fosta minstresă consideră că identificarea programului cultural TM2023 cu Asociația este eronată. Aceiași consultanți spun că s-a încercat „reformarea” Asociației TM2023, după „recomandări concrete, pentru ca aceasta să rămână coordonatorul programului cultural al TM2023, inclusiv prin găzduirea Grupului curatorial și realizarea unora dintre funcțiile de suport”. Se poartă masca și fățărnicia în continuarea raportului: „Din păcate, ultimele evoluții dictate în primul rând de atitudinea directorului executiv de a calomnia și a comunica minciuni atât public, cât și în rândul unor instanțe europene, refuzul acesteia de a se retrage din funcție, după ce agrease acest lucru în lumina realităților prezentate, cărora li s-au adăugat declarații revoltătoare și mincinoase ale noului numit membru al Consiliului Director, Ștefan Popa Popa’s, a determinat PMT să reconsidere încrederea în capacitatea Asociației de a se reforma rapid și a redeveni un actor credibil, etic și competent în sprijinul TM2023 ca structură principală de implementare. (apare din neant și țapul ispășitor Ștefan Popa PopaS care e făcut nu numai cu ou și oțet, ci mincinos pe față). Și cine este lideră de opinie?Tocmai madam despre care am vorovăit în prima parte a anchetei noastre. Un adevărat monument de incompetență, profesionalism și bune intenții. Deja, prin ricoșeu, aici la noi are deja două “victime”: desființarea Ansamblului „Timișul” și a Festiovalului Inimilor. Ultimu , desfășurat sub egida UNESCO, cel mai important for internațional care a făcut cinste comunității și a venit ca o mănușă pentru Capitală Culturală Europeană, a fost transformat la comanda veneticilor într-un șantier pentru repararea scenei din Parcul Rozelor. Uluitor și jenant pe deasupra. Acum „ținta” sa este să ne lipsească și de onoarea ca Timișoara să devină Capitală Europeană în 2023. Are tupeu chiar să întocmească un calendat și termene clare, fără măcar să fie rugată, după ce a luat o căruță de lovele de la administrația fraieră. Oare care sunt culmile tupeului acestei neobrăzate? Deși tot îi disecăm activitatea, nu reușim să decopertăm adevărata identitate. Poate mulți dintre cititorii noștri o intuiesc. Și noi o bănuim, dar nu înaintăm în analiză până nu-o oferim deontologicul drept la replică. La cum o știm, sigur se va înveli din nou în tăcere. Duplicitară și cu infim simț diplomatic, ea preferă monologurile. Și banii nemunciți. 
  
Pompiliu COMȘA 
  
Referinţă Bibliografică:
ESEUL DE SÂMBĂTĂ * NEOBRĂZATA CORINA ȘUTEU / Pompiliu Comsa : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 3850, Anul XI, 16 iulie 2021.

Drepturi de Autor: Copyright © 2021 Pompiliu Comsa : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Pompiliu Comsa
Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră gesturi prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne scrii pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondator: George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!