CONFLUENŢE LITERARE

ISSN 2359-7593

CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Cultural > Spiritual >  





TEOLOGUMENA – Despre ateism
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
• Cel ce crede că poate cunoaşte şi ȋnţelege toate tainele dumnezeieşti doar cu funcţiile intelectuale ale minţii sale, cu raţiunea şi logica sa, este de fapt un ateist. Ateul nu este cel care nu crede neapărat în nimic. Acela este un nihilist. Ateul este cel care crede într-un „dumnezeu”, dar un dumnezeu creat după chipul şi asemănarea omenească.  
  
• Poate că mulţi ateişti şi chiar antiteişti, cel puţin filozofic, n-ar milita prea mult împotriva creştinismului, dacă s-ar ajunge la compromisul creării unui creştinism social, fără de Dumnezeu, fără morală şi dacă este posibil şi fără Iisus Cristos.  
  
• Unii ateişti s-ar putea să aibă mai multe şanse de mântuire decât mulţi care au avut darul credinţei întratât încât să poată muta şi munţii din loc. S-ar putea ca mulţi atei să nu au fost înzestraţi şi cu darurule bogate ale imaginaţiei şi ale intuiţiei metafizice.  
  
• Dacă nu omul este creat după chipul şi asemanarea lui Dumnezeu, ci Dumnezeu este creat după chipul şi asemănarea omului, atunci n-ar trebui să fie pe lume atâţi ateişti şi antiteişti. Totul este clar, misterul s-a rezolvat, nu mai poate exista nici o întrebare teologică, nici un paradox, nici o dilemă, nici o nedumerire.  
  
• Intelectualii eonului post-creştin sânt ateişti, agnostici ori antiteişti. Cu privire la Dumnezeu. Nu însă şi la ei înşişi.  
  
• Credinciosul are cel puţin scuza că admite că nu are nici un fel de evidenţa vizibilă, de probe materiale pentru a-şi justifica propria credinţă. Nu are alte probe decât textul sacru. „Noul ateist” însă susţine că necredinţa sa se bazează pe probele pe care le produce logica, raţiunea şi ştiinţa. Numai că întârzie să arate care sânt aceste probe, sau probele pe care l-au adus nu s-au dovedit până acum atât de convingătoare. Sau ateul doar „crede” că astfel de probe ar trebui sa existe? Bine ar face să arate aceste probe, mai ales acelea că Dumnezeu nu există, să nu mai moară atâţea oameni insuficient informaţi.  
  
• Atât materialismul cât şi idealismul în felul lor exclud miracolul întrupării şi al ȋnvierii. Aceasta fiindcă sânt orbite de „dumnezeul” lumii acesteia şi nu sânt luminate de harul sfântului duh. Fără de puterea spiritului ambele sisteme filozofice rămân forme ale gândirii raţionaliste care ȋncep şi se termină cu ele ȋnsele, ȋn limitele imanente ale lumii acesteia vizibile, o lume fără ieşire din peştera cu umbre, fără teleologie şi fără soteriologie.  
  
• Lumea vizibilă este o lume a dialecticii şi necesităţii, este determinată şi dominată de legile fizicii şi ale naturii. Lumea invizibilă este în mare măsură o lume unde tronează legile spirituale, ale libertăţii ȋn Dumnezeu, ale duhului sfânt care precum vântul bate oriunde şi ȋncotro vrea, a valurilor quantice care nu se opresc la nici un mal.  
  
• Din ce ȋnaintăm ȋn istorie şi obosim de atâta luptă de clasă, ne dăm seama, de multe ori prea târziu că şansa lumii este să se salveze nu prin revoluţii sociale şi politice ci prin revelaţia lui Dumnezeu.  
  
• Gânditorii materialişti, determinişti şi evoluţionişti încearcă să-L elimine pe Dumnezeu din lume „ştiinţific”. Dacă după naştere fiecare din noi evoluăm de la viaţa spre moarte, aceasta nu pare a fi un progres ci mai degrabă poate fi o formă de regres, de „involuţie”, de ratare ontologica. Dacă însă prin înviere trecem din această viaţă spre o viaţa nouă, transfigurată spiritual, atunci procesul trecerii reprezintă ȋntradevăr evoluţie, salt calitativ, ȋndumnezeire.  
  
• Atât de reducţionistă este ideologia materialist-deterministă că o anumită elită intelectuală reprezentantă a noului ateism nu poate accepta nici macar ideea, ipoteza că „mutatis mutandis” conştiinţa omenească ar putea fi o altă formă de energie precum sânt magnetismul, gravitaţia, iubirea, pe care deşi nu le vedem fiindcă sânt non-corporale, sânt totuşi evidente şi reale, de altă natură decât ceea ce este vizibil, concret, material.  
  
Referinţă Bibliografică:
TEOLOGUMENA – Despre ateism / Marin Mihalache : Confluenţe Literare, ISSN 2359-7593, Ediţia nr. 2149, Anul VI, 18 noiembrie 2016.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Marin Mihalache : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marin Mihalache
Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră gesturi prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne scrii pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondator: George Roca

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!