CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Orizont > Portret >  




Autor: Aurel V. Zgheran         Ediţia nr. 2120 din 20 octombrie 2016        Toate Articolele Autorului

Ozana Barabancea. Întocmai cum îi stă bine omului frumos…!
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Atracţiile umane fulgerătoate, de o clipă, sunt pure ficţiuni, cele ce se înrădăcinează în calea gândurilor, se prefac vultur în văzduhul sufletului şi floare de muşcată la canatul ferestrei inimii sunt iubire! Iubirea-i mai mică, egală sau mai mare în comparaţiile oglinzilor sufleteşti ale mai multora, deoarece nu cu toţii ne contopim în aceleaşi vibraţii sufleteşti, însă unul şi acelaşi om onest, ce nu investeşte ingeniozitate în influenţarea colorismului natural al trăirilor, transformând sentimentele în isterizări, sincer în primul rând cu sine, iubeşte nu premeditat dar echilibrat…!  
Artiştii de altădată aprindeau iubiri în nicio asemănare cu efectul caruselului actual de la televizor. Cândva era o romanţă a amorului pentru artişti, oglindit în aplauze şi aclamaţii, nu în răcnete. Se făceau colaje cu fotografiile lor şi se aplicau pe perete, se păstrau pe albume, într-un „bazar” sentimental, lângă scrisori, jurnal, oracol…! Azi fotografiile digitale se pot procura la secundă şi de la oricare artist, în arealul digital al lumii moderne vorbeşti şi te vezi cu oricine, pe toate meridianele pământului, în avion, pe vapor, în munţi, în cosmos…, la orice moment din zi şi din noapte, nu mai este nevoie nici de fisă de telefon, nici de centralistele telefonice, nici de scrisoare prin poştaş… ce romantice erau aşteptările de altădată cu recipisa în mână. la poştă, ca să vorbeşti cu cineva drag, câtă înfrigurare emoţională provoca parfumul scrisorilor aşteptate cu zilele, cu săptămânile, cu lunile, în comparaţie cu e-mail-urile trimise şi răspunse acum, la secundă…! Azi poţi avea lumea într-un buzunar!  
Iar televizorul, cel mai pestriţ carusel năucitor îţi aduce incontinuu un spectacol carnavalesc în ochi, în minte, în casă… Nu se poate fixa afectiv privirea pe cineva sau ceva, totul e-n alergare, în cascadă, în avalanşă în repetitivă transmisie pe ecrane, monitoare şi alte feluri de omorâre a timpului şi atenţiei. Politica şi divertismentul facil sunt o holdă spontană şi fără rod! Rezultatul lor principal este plasarea în desuet a culturii cu rădăcini şi temelie şi promovarea unor aspecte degradate şi degradante din parţialitatea unei culturi infiltrate cu prostie, violenţă, vulgaritate, kitsch şi manipulare, ce fură liniştea oamenilor. Sunt producţii senzaţionaliste, temporale ce-ngenunchează valoarea!  
Dar, în plinătatea aceasta ce tinde spre triumful ignoranţilor şi faima dezumanizării, apare ca o floare în „holda” de iarbă a preeriei culturale româneşti emisiunea foarte agreabilă, mult aproape de „Varietăţile” de altădată, „Te cunosc de undeva”. Este vorba despre o instanţă cu juraţi în faţa căreia vin „inculpaţi de bunăvoie” ce-şi etalează măiestria travestirii în vedete cărora le interpretează piese muzicale de popularitate. Din „complet” se distinge o „jurată” atrăgătoare, inspirând iubire nu doar pentru că ştie bine că muzica nu e aruncare de paiete în public… Este vorba despre profesoara de canto, cântăreaţa de operă şi solista de jazz Ozana Barabancea, admirată şi pentru frumuseţea corporală, nu se poate da poruncă privirii să ocolească surâsul ce-i înfloreşte tot chipul, lumina tandră a ochilor, transparentele reflecţii trandafirii ale frunţii şi obrajilor, voioşia transgresată din inimă pe buze, două cortine ale unei danturi de opal, înfrumuseţând-o ca pe o divă cu vina rănirii din dragoste a inimii poeţilor antici! Gândul este cel mai liber şi iscusit a-i întruchipa frumuseţea căci poemul ar avea nevoie de scriitor înzestrat cu mărgăritarele metaforei, iar artele vizuale de pictor măiastru şi-un făuritor al păpuşilor de porţelan...!  
Expunerile în emisiune ale Ozanei Barabancea despre muzică sunt manual de muzică, obiectivitatea lor o caracterizează în concordantă relaţie cu respectul pe care i-l acordă toţi cei din platou. Aceasta vădeşte aspiraţia cea mai fierbinte spre ţelul profunzimii muzicii din perspectiva teoriei muzicale unidirecţionate cu redarea în voce. Interpretă fiind, relevanţa glasului ei nu este orientată în tentaţia culegerii aplauzelor ca desăvârşitoare a actului artistic, deoarece nu cântă din întâmplare ci pe seama unor ani de învăţare, exerciţiu, acumulare de experienţă…!  
Viaţa sufletească sumbră se sfarmă ca valul de ţărm, la întâlnirea oglinzilor inimii şi timpanelor spirituale ale publicului spectator şi telespectatorilor, cu interpreta de operă şi jazz, precum şi profesoara de canto, Ozana Barabancea.  
Pe lângă că este protagonistă e show-lui de televiziune „Te cunosc de undeva”, ca jurat, este, de asemenea, incorporată şi în juriul emisiunii „Aplash! Vedete la apă”, a făcut parte din distribuția musicalului „Chicago”, și a filmului în regia lui Sergiu Nicolaescu, „Suprvieţuitorul”, a jucat în mai multe seriale tv.  
Absolventă a Școlii Populare de Artă, secția Jazz (2000)), a Universităţii de Artă „Luceafărul” (2000), a Conservatorului de Muzică din Bucureşti, secția Pedagogie muzicală, ca artist liric la Opera Națională Română (din 1987), Coordonator vocal la Teatrul Național „I. L. Caragiale” din Bucureşti (din 2004), Coordonator vocal la Teatrul de stat de Operetă (2007), a activat în universul muzical românesc şi internaţional drept un muzician cu reputaţie.  
Participă la diverse festivaluri de factura muzicii lirice cu ansamblul „Tinerimea Română” (1998-2006), efectuează turnee de concerte în Italia, Germania, Grecia, Thailanda, Japonia, Slovenia; participă de asemenea, la festivalurile de jazz din Iaşi, Craiova, Braşov, Constanţa, Bucureşti, Alba Iulia. Interpretează roluri memorabile în filmele „Lucia di Lammermoor” (1994) şi „La urgenţă” (2006). S-a bucurat de onoarea acordată de împărăteasa Japoniei în faţa căreia a cântat în 1999, de prinţul Iordaniei pentru care a cântat în 2006 şi de către prinţesa Thailandei care a aplaudat-o în concert în anul 2003.  
A colaborat cu Marius Pop, Mircea Tiberian, Ovidiu Lipan Ţăndărică, Marius Mihalache, Horia Brenciu, Sorin Terinte, Maurice, du Martin, Garbis Dedeian, Carmen Rădulescu, Monica Anghel...; a ținut cursuri de canto pentru Ilinca Goia, Ştefan Bănică Jr., Loredana, Silviu Biriş, Monica Davidescu, Aurelian Temişan, Maia Morgenstern...; este laureată la Festivalul de Jazz „Napocensis” (1997)...  
Spicuirea aceasta de coordonate ale profilului profesional al artistei Ozana Barabancea conturează inteligenţa, talentul, generozitatea, bunătatea, omenia... Întocmai cum îi stă bine omului frumos...!  
 
Aurel V. ZGHERAN (aurel.vzgheran@yahoo.com)  
 
Referinţă Bibliografică:
Ozana Barabancea. Întocmai cum îi stă bine omului frumos…! / Aurel V. Zgheran : Confluenţe Literare, Ediţia nr. 2120, Anul VI, 20 octombrie 2016.

Drepturi de Autor: Copyright © 2016 Aurel V. Zgheran : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Aurel V. Zgheran
Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră gesturi prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne scrii pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondatori: George Roca și Octavian Lupu

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!