CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Literatura > Recenzii >  




Autor: Marian Nuţu Cârpaci         Ediţia nr. 2353 din 10 iunie 2017        Toate Articolele Autorului

Nicolae Gheorghe şi Martin Kovats- o filoZofie a votului? Limba romani nu este a romilor?
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
CNCR-ul editează o carte jignitoare la adresa culturii şi istoriei romilor. În carte se declară de către Martin Kovats că "limba romani NU este limba romilor". Să vedem CINE a fost personajul care a făcut posibilă exprimarea în public a unei asemenea jigniri. Icoană a mişcării rrrome la propriu, în sediul C.N.C.R. tronează o pictură cu Nicolae Gheorghe de un metru jumate pe unu. Probabil că defunctul Nicolae Gheorghe nu a vrut asta, dar orice sistem are nevoie de un exemplu pe a cărui doctriMă să se bazeze. Şi da, doctrina lui Nicolae Gheorghe este o crimă la adresa culturii romilor. Să îmi fie iertată îndrăzneala, dar Nicolae Gheorghe este un fel de anti Ienăchiţă Văcărescu. Acesta din urmă lăsa moştenire limba română, ştiind că prin limbă orice neam îşi păstrează identitatea, iar Nicolae Gheorghe accepta ideea că limba ţigănească NU este a romilor. Ignorând cele scrise de Kogălniceanu, care spunea că romii prin limba lor se simt mândrii şi se identifică prin ea şi cu ea. Nicolae Gheorghe acceptă simplu, prin prezenţa articolului lui alături de acela al lui Martin Kovats, FĂRĂ ARGUMENTE, că "limba romani NU este limba romilor", deşi ştie că romii afirmă că "cine nu ştie limba nu este rom" (KON NA JEANEL ROMANI SHIB NAI ROM). Să analizăm de ce a spus Martin Kovats aşa:  
 
-Nicolae Gheorghe a inventat conceptul de identitate POLITICĂ bazată pe adoptarea (subtiliZarea identitară!) numelui de ROM. Mai pe scurt de VOTANGII. Ai cui votangii? Ai oricărui partid care oferă o ciorbă de burţi sau un cârnaţ şi două ouă.  
 
Iată alineatul în care PĂRINTELE ONGISTICII "RROME" recunoaște că au reușit țiganii kahstale, nu romii autentici, precum și ideea principală a oricărui ONG rrom, aceea de a schimba numele de țigan:  
 
"N.G.: Şi? Cine au reuşit: romii sau ţiganii? I.R.: Cred că de fapt ne prezentăm ca romi, nu poţi prezenta ca ţigani. PENTRU CĂ PROIECTUL EMANCIPATOR E ACELA DE ROM, PROIECTUL EMANCIPATOR NU E CEL DE ŢIGAN. N.G.: Proiectul emancipator al cui? Cine e actorul politic care prezintă proiectul? I.R.: Activiştii romi. N.G.: Care sunt ţigani. Majoritatea provenim dintre ţigani, nu dintre romii „din neamuri”, tradiţionalii . I.R.: Se definesc romi, se re-brand-uiesc ca romi. N.G.: Asta vreau să spun, dar nu sunt neapărat recunoscuţi ca romi „legitimi”." (ROM SAU ŢIGAN Dilemele unui etnonim în spaţiul românesc, Editura Institutului pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale, Cluj-Napoca, 2012 , pag 334)  
 
Pe ce s-a bazat? Pe faptul că s-a UITAT că în Ţările Române sub numele de ţigan au fost 10 etnii diferite ca origine din pc. de vedere geografic : athinganoi/eretici-greci, egiptenia(a), gavaoni, sirieni(b), rudari, armeni (x), africani(c), tătări, ruşi(d), turci, romi şi chiar români. Toţi aceştia ori erau numiţi ţigani pt că erau migratori, sau eretici, ori negrii, ori pt că intrau în sclavia numită ţigănie. avem deci trei motive pt care străinii erau numiţi ţigani: erezia, pigmentul pielii sau migraţia.  
 
Faptul că în afară de romi mai erau alte neamuri cu numele de ţigan a fost UITAT aproape cu desăvârşire. Eu sunt primul rom din istoria modernă a romilor care a redescoperit aceste lucruri, căci eu sunt singurul rom care citeşte.  
 
Toţi ţiganii care nu ştiu altă limbă decât româna spun LIMPEDE că ei nu sunt ţigani că ei nu ştiu ţigăneşte. Adică se legitimează INVERS cu ajutorul cutumei rome care afirmă că "cel care nu ştie romani nu este rom". Practic şi cei care nu ştiu ţigăneşte invocă puterea cutumei romilor pentru a se afirma diferiţi ca identitate de romi, pt că ţiganii nevorbitori nici nu îşi închipuie că în afară de romi au fost şi alte etnii în starea de ţigănie.Ca atare, ţiganii nevorbitori recunosc puterea cutumei romilor vorbitori. Deci, cumva, aceşti urmaşi ai vechilor ţigani ŞTIU că ei nu sunt romi. Faptic, DOAR 550 de mii de persoane vorbesc limba romani în România. Restul ţiganilor, vreo 2 milioane , nu vorbesc romani. Probabil că unii au uitat-o din cauza interdicţiilor Mariei Tereza, iar alţii au ales singuri să nu mai o vorbească. Nemaivorbind limba romani, aceştia nu mai au CONŞTIINŢA identităţii rome. Ei chiar afirmă că niciodată nu s-a vorbit altă limbă de către strămoşii lor. Dacă istoria României afirmă CLAR că nu numai romii, ci şi alte 10 rase era ţigani, atunci UNDE sunt urmaşii acestora? În marea masă a celor peste 2 milioane de ţigani care nu îşi mai cunosc limbile, care puteau fi de la greacă, siriană, etiopiană până la dialecte slave.  
 
Un proverb ţigănesc zice: DACĂ VREI SĂ ÎNROBEŞTI UN OM, SĂ NU-I SPUI NICIODATĂ CINE AU FOST STRĂMOŞII LUI.  
 
Proverbul se aplică în egală măsură romilor dar şi neromilor care şi-au asumat FRAUDULOS şi unii în mod inconştient, identitatea de rom. Vă închipuiţi ce însemna ca doar 500 de mii de persoane să fie romi? NU ERAU MULŢI VOTANŢI. DAR NICI U.E. NU TRIMITEA AŞA MULTE SUTE DE MILIOANE DE EURO CĂTRE ONG-URILE DE RROMI CONDUSE DE NEROMI. Nu este un secret că nici un ONG nu este condus de romi nativi. NICI MĂCAR SEGMENTUL CULTURII ROMILOR NU ESTE CONDUS DE ROMI AUTENTICI. A spus-o chiar Nicolae Gheorghe. Toate acestea nu erau posibile dacă Nicolae Gheorghe nu ar fi avut genialitatea demonică să-i declare pe toţi ţiganii romi! Mă întrebaţi acum, oare absolventul de filoZofie Nicolae Gheorghe chiar nu ştia că el nu era rom? Ba ştia, şi chiar a afirmat-o clar. A zis că "EU VREAU SĂ MOR ŢIGAN, pentru că eu nu sunt rom!". Dar a recunoscut-o din cauză că a fost botezat pocăit de auto-proclamatul rege Cioabă. Deci, de frica Supremului Judecător, Iisus Hristos, domnul Nicolae Gheorghe s-a spovedit public. Prin aceste cuvinte, "eu nu vreau să mor rom, ci ţigan", el a dizolvat sistemul creat de el. Vorba aia, io te-am făcut, io te omor! Aştepta-vom în zadar ca ONGiştii asumaţi romi să se pocăiască, şi asemeni maestrului lor, Nicolae Gheorghe, să recunoască public că ei nu sunt romi, ci urmaşii altor etnii numite cu termen general ţigani. Dumnezeu îi va pedepsi cu boli cumplite pe copii celor care au furat numele, limba şi banii romilor trimişi de la U.E. Unii dintre ONGişti simt deja puterea de pedepsire a lui Iisus în vieţile lor! De ce sunteţi pedepsiţi? Pt că voi sunteţi vinovaţi de toate hoţiile şi crimele comise de romiii care fură în U.E. pt că voi le-aţi furat numele, cultura, limba şi banii. Voi, ONGiştilor, romi falşi, sunteţi de vină că numele României este batjocorit în U.E. Regula succesului în ONG este să nu ştii limba romani şi să nu fii rom autentic, ci ţigan care simte cu nesimţire că e rom. Cutumă pRost-modernă.  
 
Nicolae Gheorghe la vremea când a ACCEPTAT ideea lui Martin Kovats, că limba romani nu este a romilor, şi încă cu NU mare, nu a avut îndrăzneala să recunoască faptul că din cauza lui s-a produs un genocid cultural şi identitar. El a fost cel ce a creat sistemul doctrinar care permite oricărui chinez să se declare rom în România.  
 
Nicolae Gheorghe, absovent de filoZoofie, ştia că o naţiune se defineşte pe temeiul culturii comune. În cazul romilor, etnia are ca semn cultural definitoriu limba romani. Judecaţi şi voi, un român emigrant în Japonia, oare nu-şi păstrează identitatea pe baza limbii? Similar şi instinctiv, romii îşi afirmă originea pe baza limbii romani.  
 
Dar neromii au inventat o NEO-CUTUMĂ, aceea că EȘTI ROM DACĂ SIMȚI CĂ EȘTI ROM. Când un rom le reproșează că ei nu sunt romi pentru că nu pot dovedi prin cunoașterea limbii, replica lor este SIMȚIREA ETNIEI. Or, nimeni nu poate să-și descrie ADN-ul sau ARN-ul. Nu poți SIMȚI că ești rom fără DOVADĂ. Iar dovada CĂ EȘTI ROM este limba romani învățată acasă. PE DE ALTĂ PARTE, DACĂ UN ROM NATIV NU SIMTE CĂ ESTE ROM, NU ESTE ROM. Asta conform principului simţirii inventat de ţiganiii care ne fură identitatea.  
 
O mai mare jignire la adresa romilor chiar că nu se putea scrie. Martin Kovats scria în volumul colectiv unde şi Nicolae Gheorghe are un articol, că, "limba romani NU este limba romilor" (pagina 129). Argumentul halucinant dat de Martin Kovats la această "minimă maximă" de incultură şi nesimţire, este faptul că limba romani are multe dialecte , că nu se cunoaşte numărul vorbitorilor nativi. Mai mult, Martin Kovats aduce o dovadă pusă în gura lingvistului Yaron Matras: "în afară de copii foarte mici, ceilalţi nu sunt vorbitori monolingvi de limba romani, iar etnicii "romi" invariabil vorbesc cel puţin o limbă a majoritarilor. Prin urmare, limba în general, şi limba romani în special, nu poate oferi baza pentru identificarea romilor în discursul politic." ( "De la victimizare la conştiinţa cetăţenească: calea pentru integrarea romilor", pag 129-130)  
 
Argumentaţia este una de tip schizofrenic. Copii mici de la cine învaţă limba? Şi dacă romii vorbesc şi altă limbă decât limba romani, ce, ăsta este argument să îi reduci la inexistenţă şi să NEGI canonul prin care romii se definesc romi de peste 2500 de ani, adică din India? Practic, Martin Kovats, prin această declaraţie DECLARĂ NULĂ cutuma referitoare la limba romani. Sunt limbi cu 3 vorbitori, ultimii adică, dar, cu toate acestea, lingviştii fac eforturi serioase să conserve limba pe moarte, pentru că este o comoară a culturii universale.  
 
Conform avocatului rom Nicolae Bobu, cutuma are valoare JUSTIŢIARĂ. Domnia sa a scris asta chiar în titlul cărţii "Cutuma justiţiară, judecata de pace a romilor". Cartea romului Nicoale Bobu este baza legală de acuzare după care KRIS-ul ETERN al romilor ucişi că îşi vorbeau limba, declară ca NULĂ ŞI FĂRĂ PUTERE LEGALĂ declaraţia neruşinată cu scop DISTRUGĂTOR DE PRINCIPIU DE IDENTIFICARE IDENTITARĂ A CUTUMEI ROME, "cel care nu ştie limba romani de acasă, acela nu este rom." Scopul ascuns al articolului lui Martin Kovats acesta este de fapt, distrugerea Puterii Cutumei Limbii.Odată scrisă această contra-definiţie a unui rrom cu identitate asumată politică, nu etnică, valoarea cutumei ERA nulă, prin SCRIEREA ei, şi ROSTIREA ei. Baza ERA faptul că nu se ştia că în afară de romi au mai fost şi alte etnii în starea de ţigănie. Dar acum, principiul SIMŢIRII invocat de ţiganii aspiranţi la puterea politică dată de numele ROM, este NUL. Principiul SIMŢIRII se bazează pe NE-SIMŢIRE!  
 
Martin Kovats semnează articolul "Integrarea şi politizarea identităţii romilor". În acest articol el declară că limba romani NU este a romilor. De ce? Răspunsul stă tocmai în baza doctrinei politice elaborată de Nicolae Gheorghe, conform cărei oricine SIMTE că e rom, este automat rom. Poate merge şi un chinez la un ONG rrrom, şi i se dă dovadă oficială de rrrom. Poate merge la notarul public şi pe proprie răspundere este declarat rrom. Apoi fireşte, devine şef de ONG sau partid.  
 
De ce CNCR-ul editează o carte în care este afirmat că limba romani nu este a romilor? Consiuliul Naţional de Cultură a Romilor, aşa se traduce "acrostihul" C.N.C.R! Pentru că C.N.C.R nu ştie CE ESTE cultura romilor!  
 
Dar Nicolae Gheorghe şi Martin Kovats ştiu că ei au inventat un nou popor, acela al noilor rromi, a căror limbă e aceea de porc dată ca pomană electorală, a căror cultură este şmecheria, şi a căror muzică e maneaua.  
 
Şi da, limba romani nu mai este a romilor, ci a fost "luată" cu puterea doctoratului de Gheorghe Sarău, Marcel Courthiade, Yaron Matras şi toţi ceilalţi profesori români de limba romani de la catedra de rromani a Universităţii Bucureşti.  
 
Romilor le-a fost furată identitatea pentru a servi politicii, şi le-a fost furată limba pentru a servi românilor dornici de cariere universitare. În trecut romii au fost sclavi cu trupurile lor la români, acum zestrea lor spirituală cea mai importantă este furată şi adusă în starea de sclavie, şi chiar li se spune în faţă că limba romani nu mai este a lor prin Nicolae Gheorghe şi Martin Kovats.Ţiganii au furat şi identitatea, şi cultura romilor.  
 
Cartea editată de CNCR este o jignire a culturii rome, o negare a existenţei etniei rome, o negare a istoriei romilor, o negare a istoriei Indiei celei Sfinte, Mama romilor. Cu această ocazie, în baza cărţii avocatului Nicolae Bobu, declarăm în prezenţa Kris-ului etern că Mama limbii Romani este India-Bhaarat. Declarăm nule titlurile jignitoare de "Părinte al limbii romani", asumate de Gheorghe Sarău şi Marcel Courthaide. Krisul etern al romilor îi declară MAHRIME-SPURCAŢI, pe cei care susţin că nişte GAJE sunt părinţii limbii romani.  
 
Eu, Cîrpaci Marian Nuţu, am fost investit KRISINITOR de bulibaşul corbean Damian din Videle, acum 15 ani. Ca atare, cerinţa de investire fiind îndeplinită, declar în baza cărţii lui Nicolae Bobu, că limba romani aparţine romilor, şi că tradiţia care afirmă că cel ce nu ştie limba romani de acasă nu este ţigan, este VALABILĂ.  
 
Bibliografie  
 
De la victimizare la conştiinţa cetăţenească: calea pentru integrarea romilor, publicată de Centrul Naţional de Cultură a Romilor, editura Amare Rromentza, Bucureşti, 2014.  
 
ROM SAU ŢIGAN Dilemele unui etnonim în spaţiul românesc, Editura Institutului pentru Studierea Problemelor Minorităţilor Naţionale, Cluj-Napoca.  
 
A,B,C Arhidiaconul sirian Paul de Alep (1) , vizitând Țările Române între anii 1653-1656, făcea următoarea remarcă despre sclavii harapi: “Este demn de remarcat, că marea parte a grăjdarilor, care au grijă de caii Begului și ai Mai marilor Statului, sunt din țara noastră (n.n. Siria) și din Egipt MAHOMEDANI ȘI CREȘTINI. Ei au de asemenea o mulțime de sclavi negri cumpărați, pe care ei îi numesc în mod obișnuit cu numele " Arab ! Arab !". De aceea, ei cred că toți oamenii din țara noastră sunt sclavi negrii, sau grăjdari; de aceea ei ne privesc cu dispreț, dar când noi am ajuns între ei, și ei l-au văzut pe Patriarh, și stilul nostru și ceremoniile, și au observat citirea noastră elegantă în Greacă, ei au fost foarte uimiți.”  
 
Paul of Aleppo, The travels of Macarius : Patriarch of Antioch, vol. I, London : Printed for the Oriental Translation Fund of Great-Britain and Ireland, 1836. https://archive.org/stream/travelsmacarius01pauluoft#page/n157/mode/2up  
 
D- „Mulţi oameni, bărbaţi, muieri, copii, au scos în robie, mai mult de 100.000. Mulţi de aceia au aşăzat Ştefan vodă în ţara sa, de şi până astăzi trăiaşte limba rusească în Moldova, ales pre unde i-a descălecat, că mai a treia parte grăiescu ruseşte.” (Grigore Ureche, Letopiseţul Ţării Moldovei, Sursa: http://adevarul.ro/locale/galati/istorii-controversate-Stefan-mare-jefuitorul-fost-domnitorul-autor-deportari-masa-dus-distrugerea-sute-sates-1_5589a342452e97e90aac0ee7/index.html).  
 
Bogdan Petriceicu Hașdeu, Etimologicum Magnum Romaniae, vol. 2, pag 1696,1700,1701,1702:  
 
X-Numele de "Armeanca" era dat țigăncilor în Țările Române, fapt confirmat de Hașdeu în Etimologicum Magnum Romaniae. În acest caz, putem considera că Lomii armeni au fost și ei sclavi în robia denumită ȚIGĂNIE în Țările Române. Hașdeu spune că în secolul XIII o colonie de armeni au înființat orașul Argeș. Tot Hașdeu citează Pravila de la Govora (anul 1640) în care este interzis creștinilor ortodocși de a mânca cu armenii care sunt procleți (anatemizați). B.P. Hașdeu mărturisește că deseori numele de Armeanca se dădea femeilor țigănci. Motivul ar fi că armenii sunt eretici din punct de vedere ortodox, și atunci era potrivit să fie numit un un țigan drept armean, pentru că nu-i așa, athinganoii erau ereticii din Bizanț. La 1740 în catastihul mănăstirii Căldărușani printre robii țigani era pomenită "Armenca cu doi nepoți". Prigoanele contra armenilor în Țările Române sunt pomenite în aceeași lucrare a lui Hașdeu. Şi acum multe femei rome poartă numele Armeanca.  
 
Referinţă Bibliografică:
Nicolae Gheorghe şi Martin Kovats- o filoZofie a votului? Limba romani nu este a romilor? / Marian Nuţu Cârpaci : Confluenţe Literare, Ediţia nr. 2353, Anul VII, 10 iunie 2017.

Drepturi de Autor: Copyright © 2017 Marian Nuţu Cârpaci : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marian Nuţu Cârpaci
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondatori: George Roca și Octavian Lupu

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!