CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Impact > Istorie >  


Autor: Marian Nuţu Cârpaci         Publicat în: Ediţia nr. 2201 din 09 ianuarie 2017        Toate Articolele Autorului

B.O.R nu a abolit sclavia/țigănia-Hirotonirea romilor nu e valabilă, pt. că un sclav nu poate fi făcut preot!
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Biserica nu a abolit sclavia! Țiganii sunt considerați încă sclavi după Pidalion! Dacă Statul Român a abolit sclavia/țigănia, Biserica a uitat să o declare ilegală. De ce? Deoarece sclavia este instaurată de Dumnezeu Însuși în Vechiul Testament. Cum să-L contrazici pe Dumnezeu? Mai departe vedea-vom că El aparent se contrazice pe Sine Însuși! Dar Biserica Ortodoxă când a hirotonit romi nici măcar nu s-a ostenit să vadă dacă cei hirotoniți sunt romi sau barem provin dintre țiganii sclavi....Cei hirotoniți provin dintre Băieșii mineri sau Rudari (ne-romi). Iar această categorie de țigani nu a fost în starea de sclavie, ei fiind plătiți de Stat pentru munca depusă, aceea de a colecta aur. Așa că hirotonirea lor simbolică nu are valoare de restaurație sau reparație morală, pentru că strămoșii lor nu au fost sclavi (2) . Biserica și Statul Român nu au specialiști în istoria sclaviei numită țigănie, dar Ministerul Educației a declarat doctori în istoria romilor tot rudari, adică ne-romi. Să mergem mai departe. Conform canoanelor Bisericii Ortodoxe, dezrobirea se anunță în Biserică (1), adică ar trebui să existe un act oficial semnat de tot Sinodul. Act inexistent. În acest caz, dezrobirea romilor și țiganilor nu are valoare teologică, urmașii actuali ai țiganilor fiind în continuare sclavi, conform legilor sclaviei enunțate în Biblie. Și tot după canoanele bisericești, un sclav nu poate fi făcut preot (3).  
 
Istoria sclaviei religioase- OCULTAREA SUPREMĂ  
 
Deși sclavia țigănilor în Țările Române se întinde pe 500 de ani, bine consemnată în acte de danie bisericească, vânzare de sclavi țigani, etc.., în manualele de la Facultatea de Teologie Ortodoxă sau Seminar Teologic nu este scrisă vreo vorbă despre un sfert (500 de ani) din cei 2000 de ani de istorie a Bisearicii Ortodoxe Universale (Katoliki Ecclessia). O Instituție al cărei Cap Invizibil este Însuși Iisus, Cel ce S-a jertfit pe Sine pt. Adevăr, să ascundă un adevăr? Da, căci este un adevăr incomod. Lipsa amintirii sclaviei în manualele de I.B.O.R (Istoria Bisericii Ortodoxe Române) este un act RUȘINOS.  
 
Dumnezeu se contrazice pe Sine Însuși?  
 
Da. Moise susține în Pentateuh că Însuși Yahweh i-a dat legile cu privire la sclavie, iar Ieremia (cap. 7), inspirat fiind de Duhul Sfânt declară:  
 
21.Aşa zice Domnul Savaot, Dumnezeul lui Israel: "Arderile de tot ale voastre adăugaţi-le la jertfele voastre şi mâncaţi carne; 22.Că părinţilor voştri nu le-am vorbit şi nu le-am dat poruncă în ziua aceea, în care i-am scos din pământul Egiptului, pentru arderea de tot şi pentru jertfă; http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=31&cap=7  
 
Este greu de crezut că Dumnezeul Milei, Tatăl Lui Iisus a dat următoarea poruncă, dar, totuși Moise spune că a primit-o de la Dumnezeu:  
 
20.Iar de va lovi cineva pe robul său sau pe slujnica sa cu toiagul, şi ei vor muri sub mâna lui, aceia trebuie să fie răzbunaţi; 21.Iar de vor mai trăi o zi sau două, ei nu trebuie răzbunaţi, că sunt plătiţi cu argintul stăpânului lor. (Exodul) http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=32&cap=21  
 
Și nici reintroducerea sclaviei în sânul poporului Israel, popor proaspăt scos de...Moise din sclavie, nu pare a fi de la Dumnezeu. Nu are nici o logică să scoți poporul Israel din robia egipteană, și apoi să reinstaurezi robia între evrei, permțându-le să se ia robi între ei, sau Dumnezeu să nu permită copiilor născuți din mariajul a doi robi să plece cu tatăl eliberat:  
Exod, cap. 21:  
Capitolul 21  
 
1."Iată acum legiuirile pe care tu le vei pune în vedere lor: 2.De vei cumpăra rob evreu, el să-ti lucreze şase ani, iar în anul al şaptelea să iasă slobod, în dar. 3.Dacă acela a venit în casa ta singur, singur să iasă; iar de a venit cu femeie, să iasă cu el şi femeia lui.4.Dacă însă îi va fi dat stăpânul femeie şi aceasta va fi născut fii sau fiice, atunci femeia şi copiii ei vor fi ai stăpânului lui, iar el va ieşi singur.5.Iar dacă robul va zice: Îmi iubesc stăpânul, femeia şi copiii şi nu voi să mă liberez,6.Atunci să-l aducă stăpânul lui la judecători şi, după ce l-a apropiat de uşă sau la uşori, să-i găurească stăpânul urechea cu o sulă, şi-l va robi în veci.7.Dacă cineva îşi va vinde fiica roabă, ea nu va ieşi cum ies roabele.8.Dacă ea nu va plăcea stăpânului său, care şi-a ales-o, să-i îngăduie a se răscumpăra, dar el nu va avea voie s-o vândă la familie străină, după ce i-a fost necredincios.9.Dacă a logodit-o cu fiul său, atunci să se poarte cu ea după dreptul fiicelor.10.Iar dacă va mai lua şi pe alta, atunci ea să nu fie lipsită de hrană, de îmbrăcăminte şi de traiul cu bărbatul său. http://www.bibliaortodoxa.ro/carte.php?id=32&cap=21  
 
Vedem un Dumnezeu al lui Moise, nemilos, care dă dreptul proprietarului ucigaș de sclav să scape nepedepsit pentru că l-a plătit pe sclav cu argintul său. Ce motiv mai DEMENT, mai INUMAN se putea invoca pt. a scăpa un CRIMINAL, decât argintul? Dumnezeu iubește banii conform acestui citat din Moise...  
 
Iar la Ieremia, Dumnezeu se dezvinovățește spunând că El nu a dat legi cu privire la arderi de tot și jertfe. Ori, tocmai acestea sunt CENTRUL VIEȚII RELIGIOASE EVREIEȘTI.Dacă Dumnezeu spune că nu a dat legile cu privire la Cultul Liturgic Mozaic, atunci nu a dat nici legile cu privire la sclavie... În acest caz cine le-a dat? Satana sau Moise?  
 
Bibliografie  
 
1-"Iar după canonul 73 al soborului din Cartagina, slobozirile robilor se cade a se propovădui în Biserică." (Pidalion, tâlcuire la canonul apostolic 82)  
TÂLCUIRE  
Fiindcă după legile politiceşti, slobozenia robilor este un lucru ce nu are preţ, pentru aceasta când urma a se face mărturisire pentru ea, trebuia a se înfăţişa cinci sau şi mai mulţi martori pentru ca să se adeverească dovada. Aceasta însă o surpă sfântul sinod, şi hotărăşte că şi singuri trei martori sunt îndestul spre a întări slobozenia aceasta a robilor.  
2-Notița de subsol din Pidalion, canon 83: "...de două feluri sunt robii. Unii se nasc robi, câţi s-au născut din robi, iar alţii se fac, câţi se robesc de oştiri. Iar cei ce slujesc cu plată la stăpâni, nu sunt robi, ci slugi năimite."  
3- Pidalion, pag. 96-97, canonul apostolic 82:  
CANONUL 82 Apostolic  
Slugile în cler a se prohirisi fără de socotinţa stăpânilor, nu dăm voie, pentru mâhnirea stăpânilor celor ce-i au. Că una ca aceasta face răsturnare caselor. Iar dacă cândva s-ar arăta sluga vrednică spre hirotonie de treaptă, precum s-a arătat şi Onisim al nostru, şi-l vor ierta stăpânii, şi-l vor slobozi, şi-l vor scoate din casă, facă-se.[Sinod 4, can. 4; Sinod 6, can. 85; Gangra, can. 3; Cartagina, can. 73, 90; Vasilie, can. 40, 41,42; Epist. Filimon]  
TÂLCUIRE  
Nu se cade a face cineva cele ce se fac altora, pricină de sminteală şi de scârbă. Iar pricină de sminteală şi de scârbă se face, a hirotonisi cineva rob fără de socoteala stăpânului său. Pentru aceasta şi canonul acesta opreşte acest lucru, zicând: Nu iertăm a se înainta robi la cler, şi la preoţie, fără de socoteala stăpânilor lor, pentru ca să nu scârbim pe însuşi stăpânii lor... Dar nici în mănăstiri se cade a se primi robii spre a se face monahi, fără de socotinţa stăpânului lor, după canonul 4 al soborului al 4-lea... Deci nearaoa înţeleptului Leon cea 9, 10 şi 11 rânduiesc, că robul cel ce după neştiinţa stăpânului său se va face cleric, sau monah, sau episcop, de a fost fugar de la el, până în trei ani să se caute de către stăpânul său, şi aflându-se să se întoarcă iarăşi şi să fie rob (nota de subsol).  
 
Sursa:  
 
Referinţă Bibliografică:
B.O.R nu a abolit sclavia/țigănia-Hirotonirea romilor nu e valabilă, pt. că un sclav nu poate fi făcut preot! / Marian Nuţu Cârpaci : Confluenţe Literare, Ediţia nr. 2201, Anul VII, 09 ianuarie 2017.

Drepturi de Autor: Copyright © 2017 Marian Nuţu Cârpaci : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Marian Nuţu Cârpaci
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondatori: George Roca și Octavian Lupu

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

VALIDARE ACCES CONFORM GDPR

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!