CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Literatura > Recenzii >  





VIZIUNI ȘI PASIUNI ÎN „FEMEIA DIN VIS” A LUI MILIAN OROS
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
VIZIUNI ȘI PASIUNI ÎN „FEMEIA DIN VIS” A LUI MILIAN OROS  
 
Domnul Milian Oros este un maestru al scrisului prin modelarea cursivă și armonioasă a frazelor și a acțiunilor din creațiile sale literare. Acest talent scriitoricesc iese în evidență și în romanul domniei sale „Femeia din vis”.  
 
Romanul este ușor de citit, deoarece exprimările sunt clare și cursive, la fel și dialogul personajelor parcă vine de la sine, logic și fluent.  
 
În „Femeia din vis” autorul abordează mai multe aspecte ale vieții în plan psihologic, filozofic, religios, artistic dar și istoric.  
 
Acțiunea romanului se desfășoară firesc, în mai multe zone pitorești ale țării, cu inflexiuni care provoacă suspans și te face nerăbdător să citești mai departe, stârnindu-ți în orice moment o nouă curiozitate la ceea ce va urma. Acolo, unde este cazul, pentru a nu-l lăsa pe cititor confuz, autorul, Milian Oros, intervine cu explicații și detalii.  
 
Cu abilitate și măiestrie autorul romanului „Femeia din vis” creează imagini deosebite, stârnește și dezvoltă sentimente, plasează personajele în cadre intime, romantice, astfel încât uneori comportamentul eroilor de sex opus este uneori adolescentin, accentuând astfel puritatea și iubirea ca sentiment suprem.  
 
Din cauza „viziunilor” și a premonițiilor din vis ale personajului principal, Zedac, domnul Milian Oros te poartă parcă și în altă dimensiune, într-o lume a trecutului. Mituri și interpretări religioase vor fi aduse în actualitate și interpretate în stil modern în concordanță cu evoluția omenirii și descoperirile științifice.  
 
Autorul este un adept și apărător al istoriei adevărate, al strămoșilor neamului românesc, dacii, al românismului.  
 
De fiecare dată în timpul operațiilor medicul Zedac se identifică cu Divinitatea, se contopește cu pacientul și împreună luptă pentru cel mai de preț dar, viața!  
 
Ca un paradox, medicul pe care noi îl percepem în general ca pe o ființă „exactă”, care este permanent preocupat de sănătate și salvarea corpului uman prin tratamente de specialitate și intervenții chirurgicale, în acest roman descoperim un altfel de cadru medical care are și aptitudini artistice ca acelea ale picturii și ale scrisului, de unde reiese că omul și sufletul său există într-o complexitate ce uneori pare paradoxală.  
 
Mulți poate cred că medicii sunt persoane cu „sânge rece” pentru că nu trebuie să se emoționeze în sala de operații. În realitate și ei sunt ființe umane cu bune și rele, cu sentimente și simțuri.  
 
Medicul Zedac este polivalent. În afara profesiei de medic are și alte preocupări artistice, în contradicție cu profesia sa. El se retrage în locul său de creație, meditează, visează uneori cu ochii deschiși. Ca loc de refugiu sufletesc se retrage în atelierul său de pictură sau, cu aceeași sensibilitate, așterne pe hârtie, sub forma unui „jurnal” intitulat DACUL, amintirile sale dintr-o viață anterioară. Astfel, partea istorică din roman este tratată de autor cu aceeași îndemânare și acuratețe  
 
Eroul romanului este preocupat, ca urmare a viziunilor sale și a premonițiilor din vis, de lumea de dincolo, de drumul sufletului după moarte și astfel reintroduce ideea reîncarnării, aceasta și datorită trăirilor pe care le are în viața actuală cu amintiri, cu locuri și fapte petrecute cu două milenii în urmă.  
 
Milian Oros prezintă desfășurarea acțiunii romanului său în diferite zone ale țării: București, Bușteni, mănăstirea Cozia, peștera Polovragi unde una din viziunile sale se împlinește, Transalpina și locurile natale de la Beliș și lacul Fântânele din Munții Apuseni.  
 
Întregul roman are o încărcătură psihologică și nu numai sentimentală. Personajul principal alunecă ușor de la realitate la starea de reverie, dar și invers. Femeia din vis este Arina, un nume predestinat ca și cel al medicului Zedac, o femeie frumoasă dar complexată de anumite trăiri și surprize ale vieții.  
 
Autorul, prin eroul său, introduce în discuție și ideea de „predestinat”, făcând aluzie la realitatea vieții. Dacă îți este „ursit” să pleci dincolo, nimic nu te mai salvează; cum este și o vorbă românească: „i s-a terminat ghemul” sau „s-a terminat sfoara”. Prin urmare ființa umană rămâne neputincioasă în fața destinului.  
 
„Femeia din vis” este un roman complex și merită citit cu atenție fiindcă la fiecare pas descoperi mesaje noi despre lume și viață, despre existența și spiritul omenirii de pe Terra cu trimiteri și în Univers dar și într-o lume paralelă, paranormală, aceea a spiritelor, a lumii de dincolo cu întoarcere în trecut, apoi revenire la prezent și evadare, prin iluzii și speranțe, în viitor.  
 
Afirm că „Femeia din vis” este un roman complex pentru că domnul Milian Oros abordează în paginile acestei cărți mai multe planuri: psihologic, istoric, amoros, artistic, literar și nu în ultimul rând științific.  
 
Domnul Milian Oros este un talent scriitoricesc, cu preponderență romancier, și romanele, poeziile și povestirile sale au valoare literară și merită lecturate cu interes.  
 
Ing. Ion Nălbitoru- scriitor  
 
Referinţă Bibliografică:
VIZIUNI ȘI PASIUNI ÎN „FEMEIA DIN VIS” A LUI MILIAN OROS / Ion Nălbitoru : Confluenţe Literare, Ediţia nr. 2955, Anul IX, 02 februarie 2019.

Drepturi de Autor: Copyright © 2019 Ion Nălbitoru : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Ion Nălbitoru
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondatori: George Roca și Octavian Lupu

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!