CATALOG DE AUTORI

CĂUTARE ARTICOLE

Cautare Articole


ARHIVĂ EDIŢII

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE PROZĂ


Acasa > Redactia > Autori >  



Constantin Milea Sandu
 
 
 
 
Distribuie!
 
Distribuie!       Aboneaza-te!
Foto: CSM  
 
Motto: "Vine o vreme când mor caii. / Vine o vreme când se-nvechesc maşinile./ Vine o vreme când plouă rece / şi toate femeiile poartă capul tău / şi rochiile tale. / Vine şi o pasăre mare, albă." - Trist cântec de dragoste de Nichita Stănescu.  
 
Câte ceva despre autor…  
 
S-a născut la 26 septembrie 1955, pe Valea Trotuşului, în România - Europa de Est. Trăieşte ca freelancer, în afara sistemului comunist & capitalist, nu a reuşit să se integreze în toţi aceşti ani în nici unul din aceste două sisteme totalitariste, pe care le consideră două utopii politice diabolice, care îşi au esenţa în paradisul prin distrugerea omenirii şi care îi are ca adversari pe oamenii înşişi.  
 
A fost martor fără de voie de-a lungul timpului la istoria celei mai mari înşelătorii umane şi la oroările „războiului rece biologic”, a supraveţuit la limita existenţei în faţa agresiunii comuniste, până în 1989, în cel mai mizerabil stat poliţienesc din Europa de Est, urmată de o altă agresiune capitalistă şi sălbatică, neo-marxistă, nihilistă şi vulgară, ce acţionează şi azi prin mecanismele politice corporatist-fasciste ale Noii Ordini Mondiale (NOW) în cea mai pură formă de agresivitate umană.  
 
A trecut printr-o “moarte clinică”, a suferit cinci depresii prelungite, a avut o revelaţie mistică, o vedenie a Oraşului Virtual, Atlantisul – Oraşul Coroanelor şi a Carului Ceresc în expansiune infinită prin Stâlpul Central sau “Coloanei Soarelui de Vis” de pe axa Pământului pe axa Cerului Cristalin (axa pământului este şi axa cerului), ce i-a primenit definitiv destinul.  
 
A practicat o formă de meditaţie artistică şi transcendentală de ascensiune celestă cu n-dimensiuni prin Cerul Cristalin, al IX-lea, cerul Stelelor Fixe, via Centura Fotonică din vecinătatea Cerului Empireu - de unde a primit revelaţia, „prin chemare” şi “prin vis”, şi inţierea în Arta-transformării Primului Principiu Cosmic din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi primordiali: Existenţa, Forma şi Beatitudinea (PPC-EFB*).  
 
A trăit intens cele trei mari experienţe revelatoare care i-a marcat destinul: o experienţă la limita morţii (ELM), o experienţă în afara corpului (EAC) şi o stare modificată a conştiinţei (SMC), pe „Scala Conştiinţei” sau „Piramida Conştiinţei”, pe care nu le poate explica prin cuvinte, dar pe care a încercat să le imortalizeze în artă, în „forme ideale” sculpturale.  
 
A lucrat încă de la vârsta de 14 ani, în Sibiu, ca ucenic la locomotive cu abur, apoi, după absolvirea şcolii profesionale de trei ani la CFR în Sibiu, lucrează în Braşov, ca lăcătuş mecanic la Depoul de locomotive disel şi electrice, apoi lucreză în Bacău, ca mecanic avion la fabrica de avioane, apoi în Banat, la Sasca Montana, la mina de cupru în domeniul geologiei şi la sondele de ape-geotermale, în Timişoara şi Arad, până în anul 1990.  
 
A fost căsătorit 19 ani şi are doi băieţi, Alexandru, inginer horticultor şi Lucian, arhitect, pe care îi consideră cea mai mare „creaţie” a sa de până acum.  
 
A studiat pictura, sculptura, actoria, regie teatru, apoi, ca autodidact convins a ales meseria de sculptor şi de cercetator privat în arta formele sculpturale.  
 
A fost activ în domeniul culturii şi prezent în festivaluri şi expoziţii de artă plastică în toată ţară, până în anul 2007, unde, în Anul întegrării României în U.E, expune la Biblioteca Universităţii „Transilvania” 24 de sculpturi, printre care două sculpturi monumentale de peste trei metri. (unde face şi ultima tranzacţie de 4000 de euro)  
 
Între anii 2000 şi 2010 ţine deschis un atelier de sculptură în centrul Braşovului, cu chirie, unde realizează peste 1000 de sculpturi şi mobilier artistic unicat.  
 
În 2008, anul declanşării crizei mondiale, pleacă în Italia, provincia Toscana, unde cunoaşte, trăieşte şi gustă din plin pâinea amară a exilului românesc.  
 
În 2009 se întoarce în ţară pentru o comandă de Troiţă Românească - RSB (Rezonator stelar de bioluminiscenţă solară), care nu s-a mai realizat din lipsă de fonduri. Tot atunci, realizează în lemn de stejar ultimele patru sculpturi, patru prototipuri de troiţă (trei iau drumul Italiei, fară a fi măcar fotografiate (a patra ajunge la Bucureşti, în colecţia particulară a episcopului Iulian Rădulescu), apoi, procesează în corel modelul Troiţei şi taie cu tehnologia laser, în lemn şi în plastic metalizat (auriu şi argintiu), 12 prototipuri de miniaturi sculpturi printre care primul model de Troiţă RSB. Din lipsă de fonduri nu reuşeşte să continue proiectul de Troiţă RSB. În iulie 2010 pierde atelierul de creaţie şi dă faliment total şi se retrage în Munţi de Speranţă*.  
 
Vreme de peste un sfert de veac, asemenea unui "alt Brâncuşi rămas în ţară", a tăiat în spiritul materiei cu măsura propriei lui fiinţe şi a şlefuit până la fibra lemnului peste 1000 de sculpturi - aflate în colecţii particulare şi în colecţii de stat, în ţară şi în străinătate. A sculptat peste 64 de metri de Coloană infinită („Stâlpul Moştenirii” de Neam solar şi Atlant), formată din elemenţi-moduli formaţi din goluri şi plinuri echivalente, ce reprezintă verigi succesive ale fiinţei în expansiune infinită pe Cerul Cristalin, prelungind Coloana infinită a lui Brâncuşi de pe axa Pământului pe axa Cerului Cristalin.  
 
Cu scuzele de rigoare, trebuie să o spun şi public, să audă şi să ştie măcar generaţia douămiistă (căci de la generaţia optzecistă, oarbă şi autistă, nu mai mă aştept la nimic): am trăit degeaba şi mi-am sacrificat peste 40 de ani din viaţă în creaţie de idei, pentru o glotă de culturnici imbecili şi rudimentari şi o gaşcă de politicieni corupţi şi tâmpiţi, care nu înţeleg nici azi că: Un popor fără cultură dispare din istorie, un popor fără istorie dispare din cultura universală, iar istoria adevărată este ştiinţa faptelor care nu se repetă. Şi că arta sacră este felul lui Dumnezeu de a se descoperii omului, în jocul lui cu cerul şi cu oamenii.  
 
Începând cu anul 2010, începe să scrie articole geopolitice pe blog şi în revista Confluenţe literare. Are o pagină pe Facebook unde prezintă albumul de sculptură artistică. Din 2011 s-a retras vremelnic în Munţi de Speranţă, unde scrie jurnalul de atelier şi are opt cărţi pregătite pentru tipar: Jurnalul de atelier (3 volume); eseul teatrologic – manifest feminist universal - Reportaj imaginal* la un congres internaţional al femeilor; 144 de Scrisori de tranziţie din Mileniul III către Prinţesa X şi eseul geopolitic Agonia Uniunii Europene – O sută de ani de război mondial sub sabia psihotronică (1914-2014), (trei volume, în coautorat cu Raluca-Crina Florescu, licenţiată al Academiei de Radio şi Televiziune, zece ani redactor la emisiunea Artă şi ştiinţă la TVR, actualmente refugiată în Italia).  
 
Scriind jurnalul de atelier, autorul consideră că te poţi vindeca de orice depresie. Prin literatură de frontieră şi artă sacră, respectiv prin creaţie de idei se deschid nişte fereastre de lumină vie prin care se poate vedea “ca prin oglindă” tot ce există în lumea fără de sfârşit... şi mai ales cine sânt marile entităţi care stau în spatele, în faţa, dedesuptul şi mai sus de Sus-ul întâmplărilor noastre trecute, prezente şi viitoare.  
 
Prin exerciţiul Artei-transformării PPC-EFB* se poate vedea cum razele corpului nostru luminos cresc şi descresc din “fereastră în fereastră” odată cu “spaţiul curbat” care stă între noi şi un alt corp luminos cum e Luna sau Soarele sau o altă fiinţă luminoasă. Dar de ce cresc şi descresc aceste raze luminoase numai Dumnezeu ştie! Dumnezeul creaţiei, co-creaţiei şi a(l) procreaţiei din primul Cerc magic de Casă al Iubirii care există de dinaintea Facerii Lumii, prin care lucrează câţiva oameni de la zei: muzicieni, filozofi, poeţi, scriitori şi artişti care iubesc fără măsură lumea aceasta, mesageri solari şi Cârmuitori Eonici. De aceea trebuie să ne conectăm la Harta Minţii lui Dumnezeu. Şi conectaţi la computerul biologic solar, cu ştiinţa de frontieră, biofotonica, ştiinţa “luminii vii” şi a “formelor ideale”, să explicăm aceste duble fenomene şi să rezolvăm problemele fundamentale cu care se confruntă omenirea: iubirea, arta, pacea, războiul şi moartea.  
 
Prin faptul că a trăit în toţi aceşti ani în afara sistemului comunist & capitalist, autorul se consideră diferit de mulţi oameni. Nu a făcut niciun fel de compromisuri, nici în comunism, nici în capitalism, nu şi-a vândut capul cu preţul inimii, nici inima cu preţul capului, nici sufletul diavolului ca să facă avere sau să parvină social, apreciează toate naţiunile de pe pământ, vrea să trăiască în libertate, cu demnitate şi în egalitate de şanse cu toate popoarele din lume, în armonie deplină cu oamenii şi cu Cerul Cristalin. E creştin şi datorează totul adevăratului Dumnezeu: Dumnezeul creaţiei şi a(l) procreaţiei din primul Cerc magic de Casă al Iubirii care există de dinaintea Facerii Lumii.  
 
A luat de la viaţă ce i-a dat Dumnezeu şi nimic mai mult. Aceasta este calea lui Dumnezeu. Acesta este modul natural de a vedea, a cunoaşte şi a parcurge Marea Trecere din universul tehnologic în evoluţia naturală în ştiinţa viului, ştiinţa “luminii vii” şi a “formelor ideale”.  
 
Crezul lui este Arta-transformării PP-EFB* şi Adevărul Creaţiei, alternativă la istoria ideilor şi credinţelor religioase. Crede în Sfânta Familie creştină şi în cele trei apocalipsuri (revelaţii creştine, precreştine şi paleocreştine) de natură feminină, respectiv: Apocalipsul Fecioarei Maria, Apocalipsul Sfintei Mame a lui Dumnezeu şi Misterele Sfântului Apostol Ioan şi ale Sfintei Fecioare, care se manifestă prin Sfântul Spirit - Primul Principiu Cosmic din care s-au ivit în copilăria umanităţii cei trei eoni distincţi primordiali: existenţa, forma şi beatitudine (PPC-EFB*).  
 
CSM crede că “resetarea genetică” a corpului de lumină vie este posibilă prin Arta-transformării PPC-EFB*. El a realizat lucrul acesta prin Coloana Soarelui de Vis conectată la Sfânta Familie şi staţia majoră Sfântul Soare via Lord Helios - prin efectul Stelei Arzătoare cu 8 Raze (din particole SAR8), a cărui formă sculpturală de “cruce-în-cruce” şi “stea-în-stea” o puteţi vedea în proiectul de Telosstelerator şi Troiţa Românească TT-RSB (TT- Rezonator stelar de bioluminiscenţă solară).  
 
Din 2013 prezintă pe albumul foto-sculpturi de pe pagina Facebook proiectul de Troiţă T-RSB, prin care încearcă să găsească sprijin financiar pentru a realiza această LUCRARE, obiect de artă sacră de cult creştin, precreştin şi paleocreştin.  
 
S-a luptat cu toate puterile în primii 20 de ani de la revoluţia din ’89 să-şi construiască o carieră de artist-sculptor în ţară, ca să trăiască la limita decenţei numai din drepturi de autor, dar, din nefericire, fără nici o recunoaştere oficială din partea reprezentanţilor culturii din ţară. Cum de altfel n-a fost recunoscut nici universalul nostru sculptor Constantin Brâncuşi, refuzându-i-se, după 53 de ani de exil la Paris, repatrierea atelierului şi a operelor de sculptură, chiar de către mari critici, scriitori şi academicieni ai vremii precum George Călinescu şi Mihail Sadoveanu, care au afirmat pur şi simplu în plenul Academiei Române că, “sculptura lui Brâncuşi e decadentă şi lipsită de valoare artistică”.  
 
- Din 26 Octombrie 2015, locuieşte vremelnic în satul Săcărâmb, comuna Certejul de Sus, judeţul Hunedoara, în mica reşedinţa a Prof. Dr.Traian-Dinorel Stănciulescu din Iaşi. Aici, pe Muntele de aur al Hunedoarei, împreună cu poeta Şhanti Nilaya şi Prof. Dr. Traian-Dinorel Stănciulescu a iniţiat în 2016 prima ediţie a Taberei de Creaţie “ARITHEA” - Dialogul artelor, unde a expus, în “Grădina Icoanei” din vatra Bisericii trăznite (fostă biserică greco catolică) şi a Bisericii ortodoxe, 16 sculpturi, printre care Coloana Îngerilor Melancolici “Arithea” (lemn de cireş de trei metri) Tot în 2016, a participat la Festivalul Fiii Săcărâmbului.  
 
În concluzie, trebuie să spun, cu o mare tristeţe, că lumea aceasta nu ne iubeşte, cel puţin pe noi, artiştii, care facem o artă din familia sacrului. Lumea aceasta, care timp de 100 de ani a trecut prin două războaie mondiale şi printr-un război rece biologic care durează şi azi… lumea est-europeană, unde de 28 de ani se face cea mai tragică risipă de oameni, de energie şi de timp - e sortită să piară.  
 
Trebuie să ne grăbim, cumva, să o reformăm în întregime din temelie, iar noi sântem aici ca să facem acest lucru. Cum de nu vedeţi asta? Lumea aceasta strâmbă, cu spiritul “contrafăcut” gnostic, parcă tot mai pierdută în “noaptea minţii - în care uni suferă de prea multă lumină iar alţii de prea mult întuneric şi negaţie – de vreme ce s-a născut sub semnul luminii vii, ea trebuie să iasă la Lumină Vie.  
 
*  
 
Căci, iată, am ajuns să trăiesc, la 63 de ani, cele mai grele umilinţe, cu un Venit de Bază de doar 142 de lei - pentru care mi-am depus, pe data de 26 septembrie 2018, pentru prima dată după Revoluţia din Decembrie 1989, dosarul (cu şină, cu opt doc.) la Deva şi la primăria din Certejul de Sus. Adică mai puţin de un euro pe zi. Cu alte cuvinte, am ajuns mai săraci decât africanii. Cum este posibil aşa ceva?  
 
Peste tot, ori unde ai merge în lume, vei găsi tot mai mulţi oameni marginalizaţi, nedoriţi, neiubiţi, neîngrijiţi, respinşi de societate, complet uitaţi, complet rămaşi singuri. Ca mine, ca voi şi ca mulţi alţii români exilaţi în propria lor ţară sau Români de pretutindeni, împrăştiaţi prin lumea întreagă, cuprinşi de întristare, depresie şi singurătate, la Bariera atomilor mulţimii.  
 
Cum de nu vedeţi că aceasta este cea mai mare sărăcie a ţărilor bogate din America din Europa, din Asia şi de pretutindeni? Cum de nu vă implicaţi în geopolitică, ca să ne luptăm toţi pentru Drepturile Omului?  
 
Trăim, iată, cu viii şi cu morţii electrici laolaltă, în cel mai mizerabil stat poliţienesc din U.E - o U.E mai maculistă decât defuncta URSS. Trăim într-un stat care numai stat de drept nu e, care a fost şi a rămas până azi un stat bolşevic, securist şi comunistoid-capitalist, confiscat de 71 de ani de imperialismul marxist, nihilist şi vulgar. Un stat transformat dintr-o monarhie constituţională într-o republică bolşevică, ajunsă acum republica procurorilor şi judecătorilor şi ultima colonie bananieră din Europa de Est la dispoziţia corporaţiilor bancare multinaţionale, condusă de troika SRI-DNA-SIE.  
 
*  
 
NOTĂ: Acest articol poate fi folosit drept CV sau Scrisoare de intenţie la Curriculum Vitae (CV) – pentru cei care doresc să-mi acorde un sprijin material sau financiar.  
 
Vă mulţumesc pentru ajutorul acordat pe care sper să-l pot merita în întregime sau măcar într-o oarecare măsură!  
 
Aşa să ne ajute DUMNEZEU!  
 
Cu respect şi admiraţie, sculptor Constantin Sandu-Milea  
 
Tel: 0744.994454; E-mail: cmileasandu@yahoo.com.  
 
Referinţă Bibliografică:
Constantin Milea Sandu / Constantin Milea Sandu : Confluenţe Literare, Ediţia nr. 2852, Anul VIII, 22 octombrie 2018.

Drepturi de Autor: Copyright © 2018 Constantin Milea Sandu : Toate Drepturile Rezervate.
Utilizarea integrală sau parţială a articolului publicat este permisă numai cu acordul autorului.

Abonare la articolele scrise de Constantin Milea Sandu
Comentează pagina şi conţinutul ei:

Like-urile, distribuirile și comentariile tale pe Facebook, Google Plus, Linkedin, Pinterest și Disqus se consideră voturi contorizate prin care susții autorii îndrăgiți și promovezi creațiile valoroase din cuprinsul revistei. Îți mulțumim anticipat pentru această importantă contribuție la dezvoltarea publicației. Dacă doreşti să ne semnalezi anumite comentarii, te rugăm să ne trimiți pe adresa de e-mail confluente.org@gmail.com sesizarea ta.
RECOMANDĂRI EDITORIALE

Publicaţia Confluenţe Literare se bazează pe contribuţia prin postare directă a lucrărilor multor autori talentaţi din toate părţile lumii.

Sistemul de publicare este prin intermediul conturilor de autor, emise ca urmare a unei evaluări în urma trimiterii unui profil de autor împreună cu mai multe materiale de referinţă sau primirii unei recomandări din partea unui autor existent. Este obligatorie prezentarea identității solicitantului, chiar și în cazul publicării sub pseudonim. Conturile inactive pe o durată mai mare de un an vor fi suspendate, dar vor putea fi din nou activate la cerere.

Responsabilitatea asupra conţinutului articolelor aparţine în întregime autorilor, punctele de vedere sau opiniile expuse nefiind sub responsabilitatea administrației publicației. Răspunderea juridică asupra conținutului articolelor, inclusiv copyright-ul, aparține exclusiv autorului.

Sistemul de publicare fiind automat, administrația publicației nu este implicată în promovarea vreunui autor sau a scrierilor acestuia și nici în asumarea răspunderii editoriale sau de conținut. Dacă apar probleme de natură rasială, etnică sau copyright, vă rugăm să ni le semnalaţi pentru remediere prin ștergere la adresa de corespondenţă mai jos menţionată.

Articolele care vor fi contestate justificat prin e-mail vor fi retrase de pe site, mergându-se până la eliminarea completă a autorului care a încălcat principiile de copyright sau de non-discriminare.


E-mail: confluente.org@gmail.com

Fondatori: George Roca și Octavian Lupu

Consultaţi Catalogul autorilor pentru o listă completă a autorilor.


 
DECLARAŢIE DE CONFORMITATE CU GDPR

DECLAR CĂ SUNT DE ACORD!

ABONARE LA EDIŢIA
ZILNICĂ


ABONARE LA EDIŢIA
DE AUTOR



FLUX ARTICOLE DE AUTOR

RETROSPECTIVA
SĂPTĂMÂNALĂ
DE POEZIE
 
VALIDARE DE PAGINĂ
 
Valid HTML 4.01 Transitional
 
CSS valid!